2019-sep-06

Fordonsinredningen SR5 tar hem storpris på Plus X Award

Sortimos nya fordonsinredningssystem SR5 har vunnit det prestigefyllda Plus X Award för “Årets Bästa Produkt 2019”. Marknadsledaren för fordonsinredningar och smarta mobila lösningar kan dessutom skryta med att ha tilldelats fyra av sju godkännandestämplar för inredningens höga kvalitet, design, funktionalitet och ergonomi.

Den nya och innovativa fordonsinredningen SR5, vilken blev presenterad av Sortimo International på IAA Transportbilsmässa 2018, tilldelades nyligen titeln ”Årets Bästa Produkt 2019” i kategorin ”Biltillbehör”. Priset delades ut av den internationellt erkända juryn för Plus X Award. Sortimo, Europas ledande leverantör av servicebilsinredning, gläder sig över priset då det bekräftar bilinredningens status som en hållbar, innovativ och banbrytande produkt inom fordonsindustrin.

Plus X Award är världens största innovationspris för teknologi, sport, bil och livsstil och betygsätter märken för deras överlägsna kvalitet och innovativa framkant. Sortimos SR5 övertygade den internationella expertpanelen, vilken bestod av representanter från mer än 80 olika sektorer, med kvaliteten på sina produkter i två avseenden. Dessutom tilldelades fordonsinredningen även fyra av sju Plus X Award sigill för godkännande som ett tecken på märkets höga kvalitet, funktionalitet, ergonomi och design.

Med det nya SR5-systemet, möjliggör Sortimo för hantverkare, serviceingenjörer och fleet-kunder att organisera sin arbetsplats perfekt även i de minsta utrymmena. Tack vare SR5, kan ett företags processer optimeras ytterligare och göra arbetsflödet mer målinriktat och effektivt, vilket bidrar till en ökad produktivitet i vardagen. Bilinredningen har små dimensioner, vilket utnyttjar lastutrymmet maximalt i transportbilen. SR5 bidrar dessutom till en mobil effektiv arbetsmiljö och erbjuder full integrering av verktyg, maskiner och förbrukningsmaterial – även över systemgränserna. Detta inte minst tack vare mySortimo bilinredningskonfigurator, vilken erbjuder ett brett urval av tillbehör för varje behov.