2019-aug-12

Sortimo gör det enkelt att organisera mera

Att hantverkaryrket kännetecknas av varierande och hektiska arbetsdagar är något alla känner igen. Därför vill du som hantverkare inte spendera för mycket av din tid på att ständigt leta efter saker i bilen eller på arbetsplatsen. Det ger ett oprofessionellt intryck och är inte lönsamt i längden. Med nya mySortimo labels kan du undgå problemet och istället effektivisera din vardag.

En varierande arbetsdag med mycket på agendan gör tiden till en viktig resurs – en resurs som ska spenderas såväl aktsamt som lönsamt. Sortimo, Europas ledande leverantör av inredning till servicebilar, har nyligen lanserat fordonsinredningen SR5. Detta för att optimera och effektivisera arbetsdagen för hantverkare och servicefolk. SR5 inkluderar bland annat mySortimo labels, etiketter som gör organisering lite lättare i både bil och verkstad. Etiketterna är utvecklade i förbindelse med 5S-metoden, som har som mål att optimera arbetsplatser.

Japansk metod för maximal produktivitet

5S-metoden härstammar från Japan och ska förbättra arbetsplatser när det gäller ordning och reda, för att uppnå maximal produktivitet. De fem S:en – sortera, systematisera, städa, standardisera och skapa vana – beskriver hur man kan förbättra och upprätthålla en viss standard på arbetsplatsen. Sortimos nya fordonsinredning SR5 har alla de förutsättningar som krävs för att göra detta.

Utöver maximal ordning genom indelning, märkning och verktygsinsatser har SR5 anpassade konfigurationsmöjligheter och en genomgående systematisering som passar perfekt när man vill spara in tid under dagen. Johan Ernst, Country Manager för Sortimo Sverige, berättar:

- Vi på Sortimo vet hur hektisk vardagen kan vara. Därför utvecklar vi våra produkter och inredningslösningar kontinuerligt för att optimera och effektivisera arbetsdagen. Med 5S-metoden skapar vi en mycket effektiv arbetsmiljö som sparar in på både tid och kostnader, och inte minst ger ett professionellt intryck hos kunden.

Systematik utan komplikation

mySortimo labels utgörs av färgkodade märkningsetiketter som hjälper till att organisera arbetsplatsen. Som exempel kan du placera en individuell etikett på varje hylla, låda eller BOXX du har i såväl ditt fordon som i din verkstad, och märka dem med den text du själv önskar. Systemet gör det lättare att hitta det du letar efter, och gör även påfyllningsprocessen enklare och snabbare.

Etiketterna kan enkelt beställas på nätet i befintliga färgkoder och kan sedan placeras direkt på BOXXarna och lådorna i fordonet.

- mySortimo labels fulländar organiseringen av arbetsplatsen, oavsett om det är i bilen eller i verkstaden. Våra etiketter hjälper hantverkaren att lägga en viktig grund för att kunna jobba standardiserat och systematiskt, något som bidrar till att verkligen maximera effektiviteten i vardagen, avslutar Johan Ernst.