2019-apr-25

Sortimo lanserar fordonsinredning som lägger fokus på detaljerna

Den moderna hantverkaren letar efter en totallösning för att kunna effektivisera arbetsdagen, inte minst när det gäller servicebilen. Därför krävs det att bilens inredning erbjuder goda organisationsmöjligheter, optimerat utrymme och en skräddarsydd design. Detta har Sortimo haft i åtanke när de nu lanserar sitt nya organisationssystem för maximal produktivitet, fordonsinredningen SR5.

Under en arbetsdag ska hantverkaren kunna köra mellan uppdrag utan att behöva tänka på förvaringsproblem eller osäker last. En optimal fordonsinredning ska vara såväl snygg som praktisk, kunna anpassas enkelt och aldrig kompromissa med säkerhet och stabilitet. Därför lanserar Sortimo, Europas ledande leverantör av servicebilsinredning, sitt mobilitetssystem SR5 – den femte generationens fordonsinredning, vilken ska ge användaren maximal effektivitet i vardagen.

En stabil ram för en effektiv arbetsdag

För en hantverkare är ingen dag den andra lik, därför kräver säker transport en stabil och robust fordonsinredning som man kan lita på. Allt från enkel förvaring och lastsäkerhet till ordning och reda är viktigt för att hålla uppe effektiviteten under hela dagen.

SR5 erbjuder egenskaper som på många sätt gör den nya inredningen alldeles unik. Bland annat har Sortimo gått från den klassiska ramen och utvecklat en inredning som maximerar lastutrymmet, utan att rubba på stabiliteten. Johan Ernst, Country Manager hos Sortimo Sverige, berättar:

- Istället för den traditionella ramkonstruktionen har vi utvecklat sidoprofiler av aluminium, en speciell och unik uppbyggnad som står som grund för alla delar av SR5 inredningen. För att passa fordonets form till fullo kan hyllplanen skräddarsys, och dessutom har vi utvecklat de nya SR-BOXXarna som med hjälp av utdragsskenor kan integreras såväl på som under hyllplanen – för optimal användning av lastutrymmet.

Unikt resultat med skräddarsydd inredning

Eftersom bilen är så mycket mer än bara ett transportmedel krävs det att man lägger lite extra kärlek på att anpassa inredningen så att den passar just ens egen arbetsdag.

Tack vare mySortimo, Sortimos digitala plattform, kan SR5 konfigureras online för individuella och branschanpassade behov. Dessutom har Sortimos unika samarbete med verktygsleverantörer som exempelvis Bosch, Förch och Hilti kunnat öppna upp systemet för produkter från fler tillverkare. Johan Ernst avslutar:

- Genom åren har vi lanserat flertalet inredningssystem och med SR5 garanterar vi att varje separat komponent passar till allt, tack vare Sortimo EcoSystem. Dessutom är Sortimo EcoSystem kompatibelt med vissa andra tillverkare, till exempel kan en av de senaste Hilti-väskorna integreras till fullo i SR5. Allt detta ger kontinuitet i hela processen, men garanterar också en komplett kompabilitet även utanför systemgränserna. På så sätt kan du skräddarsy din inredning så att den passar just dina behov, oavsett vilken bransch du tillhör. SR5 är ett system som är genomtänkt in i minsta detalj och vi investerar all vår tid i att utveckla totallösningar för att våra kunder ska bli så nöjda som möjligt.