2019-jun-19

Sortimo storsatsar på svenska transportbilsmarknaden

Idag är det svårare än någonsin att etablera sig på den svenska transportbilsmarknaden. Aldrig förr har konkurrensen varit så tuff och produkterna så bra. Därför väljer Sortimo nu att ta krafttag för att positionera sig i Sverige. En Sverigeturné och en helt ny serie fordonsinredning är bara två stora delmoment på vägen mot toppen.

Vad är det som gör oss unika? Det är en fråga som alla företag måste ställa sig, särskilt i branscher där lösningarna är många och konkurrensen är tuff. För aktörer inom till exempel fordonsinredning har det sällan varit svårare att sticka ut ur mängden och bryta igenom bruset.

Därför gör Sortimo, Europas ledande tillverkare av fordonsinredning, nu en storsatsning på den svenska marknaden, med nya produkter och fokus på kundrelationer – för att visa upp vem som verkligen sitter i förarsätet.

Ett komplett system

Den moderna hantverkaren letar efter en totallösning. När det gäller fordonsinredning ska denna kunna erbjuda goda organisationsförmågor och ett optimerat utrymme med en design som man kan skräddarsy. Därför har Sortimo lagt både tid och resurser på att utveckla en helt ny fordonsinredning som ska ge användaren maximal effektivitet i vardagen, nämligen SR5. Johan Ernst, Country Manager hos Sortimo Sverige, förklarar:

- Vårt nya system har flera unika komponenter som tillsammans bildar ett stabilt och robust system som erbjuder hantverkare en optimal användning av lastutrymmet. Dessutom går det att anpassa inredningen efter egna behov och önskemål, något som vi känner är väldigt viktigt för våra kunder. Vi hade inte varit någonting utan dem, därför vill vi också ge tillbaka i form av riktigt smarta lösningar.

En resa med sikte på framtiden

Utöver satsningen på en helt ny produktserie har Sortimo nyligen avslutat en tre veckor lång resa på Sveriges vägar. Under 13 stopp runtom i landet fick de möjligheten att visa upp sina nya lösningar och samtidigt få in synpunkter från hantverkare som använder servicebilen dagligen. Johan Ernst avslutar:

- Vi har alltid haft som mål att leverera något unikt till våra kunder. Det räcker inte med bra lösningar, det ska vara de bästa. Och det kan vi bara göra om vi hela tiden håller oss ajour med vad våra kunder behöver och vill ha. Därför åkte vi ut på Sortimo Roadshow, och det hjälpte oss att identifiera var vi var som starkast och även var vi behöver utveckla oss. Utan dessa lärdomar hade man suttit fast på ett och samma ställe men nu har vi massor av inspiration och information för att kunna köra gasen i botten med nya initiativ.