2023-okt-09
Nya bakdörrspaneler: Maximal funktionalitet för ditt kommersiella fordon

Varje hantverkare och servicetekniker vet problemet: En stökig fordonsinteriör kostar värdefull tid och skapar stress. Sortimo, branschledare inom fordonsinredning och mobila transportsystem, presenterar lösningen: Nya bakdörrspaneler som avsevärt förenklar organisation och tillgång till lastutrymmets innehåll och som kan lastas med upp till 10 kg.

Effektivitet möter användarvänlighet
Sortimo omdefinierar effektiviteten i fordonsinteriörer tack vare sitt unika ProClick-system, som kan integreras i den multifunktionella panelen på bakdörrarna. Bakdörrspaneler säkerställer optimal användning av fordonets interiör genom direkt fastsättning av multifunktionell stång och andra tillbehör. Men de sticker också ut på grund av deras hållbarhet och användarvänlighet. Installationen på fordonet är enkel och lätt utan att behöva borra hål.

Fokus på hållbarhet och säkerhet
Träet som används i bakdörrspanelerna kommer från hållbara källor och genomgår en speciell behandlingsprocess som gör det motståndskraftigt mot fukt. Denna noggranna behandling ger en längre livslängd och hållbarhet för bakdörrspanelerna, även under tuffa förhållanden.

Flexibilitet och anpassningsförmåga
Utformningen av bakdörrspanelerna är individuellt anpassad till användarens behov. Detta förbättrar organisationen i fordonets inre, liksom hela arbetsflödet. Genom att integrera fordonet i Sortimo-ekosystemet kan kunderna dra nytta av ett integrerat system som förenklar transport, förvaring och tillgång till verktyg och material.

Ett steg längre för kommersiell fordonsutrustning
Sortimos bakdörrspaneler representerar nästa steg i att utrusta kommersiella fordon. Med hjälp av det innovativa ProClick-systemet, som är synonymt med högsta kvalitet och funktionalitet, kan användarna nu anpassa sitt fordonsinredningssystem perfekt, samtidigt som de ökar effektiviteten. De hållbara panelerna är en pålitlig lösning för att organisera och säkra verktyg och material i kommersiella fordon. Tack vare sitt högkvalitativa utförande och användarvänliga design är Sortimos bakdörrspaneler det perfekta valet för alla som är beroende av professionella fordonsinredningar.

Bildmaterialet finns på den här länken:
Foto 1: Sortimos bakdörrspaneler i aktion: Maximal ordning och effektivitet i fordonets interiör

Om Sortimo International GmbH
Sortimo International GmbH är världens ledande tillverkare av fordonsinredningssystem och erbjuder digitala tjänster och strategisk rådgivning kring mobilitetslösningar med sina produkter för att skapa en mycket effektiv och professionell mobil arbetsmiljö. Sortimo bedriver en resurssparande företagspolitik inom alla områden med målet ”klimatneutral produktion senast 2025” för att möta sitt ansvar gentemot sina kunder, samhället och miljön. Företaget har sitt huvudkontor och enda produktionsanläggning i Zusmarshausen, Bayern, och sysselsätter 1,300 personer. Sortimo är ett internationellt företag med närvaro i över 35 länder utöver nio filialer och 23 Sortimo stationer i Tyskland.